Hírek

MPGE Konferencia 2018: Baffia Gergely előadása az e-közigazgatásról

2018. november 9. 10:26:55
"E-közigazgatás a gyakorlatban: problémák és fejlesztési irányok" címmel tartotta meg előadását Baffia Gergely, a Magyar Nemzeti Bank jogtanácsosa a Magyar Pénzügyi - Gazdasági Ellenőrök Egyesülete (MPGE) éves konferenciájának második napján. Az előadó rámutatott: az e-közszolgáltatások alkalmazásának sikeresség függ a hozzáférhetőségtől, a felhasználói élménytől, a hatékonyságtól és a különböző humán szempontoktól.
Ha e-közigazgatásról beszélünk, akkor mindenekelőtt a hozzáférhetőséggel kapcsolatos kérdéseket kell tisztázni - nyitotta előadását Baffia Gergely. A MNB jogtanácsosa kifejtette: az ügyfelekkel való kapcsolattartásra az elektronikus út kínálja a leghatékonyabb megoldásokat. Mint mondta: fontos, hogy az e-közigazgatási eljárásokat ösztönzőkkel vezessék be és lehetőleg kerülni kell a jogi szankciókat. A hozzáférhetőség tekintetében meg kell különböztetni a magánszemélyeket, valamint a szakmabeli felhasználókat, hiszen más-más igények merülhetnek fel.


Baffia Gergely előadásában külön szólt az úgynevezett felhasználói élményről. Mint mondta: az ügyfelekkel való kapcsolattartása érdemes a már bevált módszereket alkalmazni. Hozzátette: így az ügyfelek is könnyebben boldogulnak majd egy-egy e-közszolgáltatás használata során. Az előadó kiemelte: fontos, hogy az ügyfelek a szolgáltatás helyén megkapjanak minden a szolgáltatással kapcsolatos szükséges tájékoztatást. Felhívta a figyelmet, hogy a felhasználói élmény a hatósági ügyfelek, tehát szakmabeli felhasználók esetében is lényeges kritérium.


A hatékonyságról szóló Baffia Gergely elmondta: az a leglényegesebb, hogy az adott ügyintézés valóban hatékonyabb legyen. Ez alapvetően az adott rendszer rugalmasságán, automatizáltságán múlik - tette hozzá. Rávilágított, hogy az egyes ügytípusok esetén minden munkafolyamatot a hatékonyság oldaláról kell vizsgálni, ami alapvetően részletes tervezést jelent. Az MNB jogtanácsosa előadása végén szólt a humán szempontokról. Mint mondta: az e-közszolgáltatások alkalmazásának sikeressége nagyban függ a humánerőforrás azonosulása az új, innovatív módszerekkel.